سفارش تبلیغ
صبا ویژن
از خرد تو را این باید که راه گمراهى‏ات را از راه رستگاریت ، نماید . [نهج البلاغه]
امروز: یکشنبه 103 اردیبهشت 30

جنجال رسانه‌ها‌ی خارجی بعد از رحلت آیت الله مشکینی

«با رحلت روحانی بلند مرتبه شیعه که ریاست مجلس خبرگان را به عهده داشتند راه برای جانشین بالقوه ایشان از بین گروههای محافظه کار اطراف رییس جمهور "محمود احمدی نژاد" و میانه روهای سیاسی هموار گشت» این مطلب مشترک رسانه های خارجی و روزنامه های دوم خرداد بعد فوت معلم اخلاق آیت الله مشکینی بود هردو گروه در تلاشی مشترک کوشش نمودند کشور را در شرایطی ویژه جلوه دهند .در حالی این رسانه ها با دروغ پردازی کاندیداهای خیالی خود را معرفی کرده وجریان مد نظر خود را پیگیری نمودند وتلاش نمودند آیت الله مصباح یزدی را کاندیدای این منصب معرفی نمایند این در حالی است که وی اصلاً به عنوان کاندیدا مطرح نمی باشد اما نکته مهم در این ماجرا خط هماهنگ رسانه های خارجی وروزنامه های دوم خردادی می باشد .بخوانید:

به گزارش بخش بین الملل سپهر روزنامه لس آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: آیت الله علی اکبر فایض مشکینی در سن 86 سالگی در گذشتند.
ایشان ریاست مجلس خبرگان که وظیفه انتخاب و نظارت بر کار رهبری، که هم اینک آیت الله خامنه ای می‏باشند، را داشتند. هشتادو شش عضو این مجلس احتمالاً اواخر تابستان به رأی گیری داخلی برای انتخاب رییس خواهند پرداخت.
میانه روها تمایل دارند آیت الله‌ها‌شمی رفسنجانی، رییس جمهور پیشین به ریاست این مجلس برسد و ایران را به سوی مهار بیشتر از داخل و سیاست‌ها‌ی خارجی پیش برد. وی احتمالاً با چالش از سوی آیت الله مصباح یزدی، روحانی گروه راست- که رایزن معنوی احمدی نژاد می‏باشند مواجه خواهد شد!!!
تحلیل گران می‏گویند: انتخاب رفسنجانی ممکن است سیاست‌ها‌ی ایران را در دراز مدت متعادل کند والبته احتمالاً تغییرکمی در حرکت ایران به سوی فن آوری هسته ای را در ماه‌ها‌ی آینده پدید آورد!!!
لس آنجلس تایمز در ادامه ادعا کرد: آیت الله مشکینی از یاران نزدیک امام خمینی بنیانگزار جمهوری اسلامی ایران بودند، به عنوان عضو اصلاح طلب شناخته گشتند.
این روزنامه در ادامه می‏افزاید: آیت الله رفسنجانی به عنوان شخصی که کمتر با غرب به نسبت احمدی نژاد مواجه می‏شود شناخته شده است. در دوره ریاست رفسنجانی در دهه 1990، ایران محدودیت بر پوشش و روابط خصوصی را کم نمود.
روزنامه دیلی تلگراف نیز در تحلیلی می‏گوید: رحلت ناگهانی آیت الله مشکینی یک شکاف برای ورود میانه روها و نفوذ آنها ایجاد نموده است،هشتاد و شش عضو این مجلس که بر کار رهبری " نظارت " دارند در پی انتخاب جانشین آیت الله مشکینی هستند. آیت الله مشکینی توسط محمد رضا پهلوی به زندان افتاد نقش مهمی را در انقلاب سال 1979 ایران داشت و از روحانیون سازش ناپذیر و پرنفوذ در ایران بود.
در پی اتحاد بسیار مهم مقام رهبری و محمود احمدی نژاد، آیت الله مشکینی آشکارا به انتقاد از اصلاح طلبان پرداختند. ایشان آنها را متهم به عدول از ارزش‌ها‌ی انقلاب نمودند. ایشان شعار اصلاح طلبان "آزادی و جامعه مدنی" را مهم ترین تهدید برای "ایران و اسلام" برشمردند.
دیلی تلگراف به نقل از عیسی سحر خیز، سردبیر ماهنامه آفتاب می‏گوید: این رحلت تأثیر مهمی بر آینده سیاسی ایران دارد و حتی از انتخابات آینده مجلس نیز مهم تر می‏باشد. رئیس جمهور سابق ایران، آیت الله رفسنجانی معاون مجلس خبرگان می‏باشد.
با وجود این که ایشان لیبرال نیستند ولی یک مصلحت اندیش محسوب می‏گردند و یکی از معدود افرادی هستند که به طور عقلانی در پی برنامه‌ها‌ی هسته ای ایران می‏باشند.
اگر آقای رفسنجانی بتواند به سمت ریاست مجلس خبرگان برسد، وی بر سیاست ایرانیان برای چندین سال تأثیر خواهد گذاشت.
علی رغم اینکه مجلس خبرگان قادر به انتخاب رییس خود می‏باشد اما نظر مقام معظم رهبری نیز در این بین بسیار مهم می‏باشد.
همچنین روزنامه گاردین در تحلیلی ادعا کرد که با رحلت یکی از ارشد ترین روحانیون ایرانی [ آیت ا... مشکینی، رییس مجلس خبرگان رهبری] جنگ قدرت در داخل ایران آغاز می شود!
این روزنامه انگلیسی در ادامه نوشت: «فوت آیت ا... علی اکبر مشکینی بر اثر بیماری های خونی و ریوی احتمالا باعث افزایش نفوذ هاشمی رفسنجانی، رییس مجمع تشخیص مصلحت نظام خواهد شد. چنین به نظر می رسد که آقای رفسنجانی به عنوان یک عملگرای سنتی و محور نظام اسلامی فردی مطلوب برای جانشینی آیت ا... مشکینی، رییس مجلس 86 نفره خبرنگان باشد که وظیفه آن انتخاب و عزل رهبری عالی ایران است. گاردین اضافه می کند آقای رفسنجانی مطمئنا بوسیله آیت ا... مصباح یزی – روحانی محافظه کاری که به مرشد رییس جمهور ایران، محمود احمدی نژاد مشهور است – به چالش کشیده شود.

روزنامه گاردین در تحلیلی ادعا کرد که با رحلت یکی از ارشد ترین روحانیون ایرانی [ آیت ا... مشکینی، رییس مجلس خبرگان رهبری] جنگ قدرت در داخل ایران آغاز می شود!
رابرت تیت، خبرنگار گاردین در تهران اظهار می دارد: « آقای رفسنجانی پس از شسکت در انتخابات ریاست جمهوری سال 2005 از محمود احمدی نژاد، در انتخابات سال گذشته مجلس خبرگان اکثریت آرا را از آن خود کرد و «یک بازگشت سیاسی موفقیت آمیز» را تجربه کرد. حدود 75% اعضای این مجلس به رفسنجانی وفادار اند و وی را مناسب ریاست این مجلس می بینند.«
عیسی سحرخیز از فعالان اصلاح طلب در مصاحبه ای با این روزنامه در ادعایی عجیب گفت که سطوح عالی ایران مخالف این امر هستند!
گاردین در ادامه جو سازی خود اظهار می دارد که اکثریت مردم رفتار این مجلس را در دوران ریاست آیت ا... مشکینی، بچه گانه می دانستند!

روزنامه نیویورک تایمز نیز، تحلیلی مشابه گاردین ارائه نمود. هم چنین، روزنامه یو اس آ تودی نوشت: « مشکینی با داشتن لقب آیت ا... که بالاترین رتبه روحانیگری است در راس مجلس خبرگان قرار داشت. این مجلس با86 عضو، قدرت عزل رهبری کشور را که اکنون در دست آیت ا...خامنه ای است دارد. آیت ا... خامنه ای در پیام تسلیتی به مناسبت فوت مشکینی از وی تجلیل کرد. آیت ا... علی مشکینی، یکی از بنیانگذاران حکومت اسلامی و رئیس یکی از نهادهای حکومتی مهم در ایران بود.»

حال باید از روزنامه های دوم خردادی پرسید چرا مطالب اینقدر به هم شبیه هستند ؟ایا شما برای خوشنودی بیگانگان مطلب می نویسید وِیا ...؟

                                                                                                                                                        منبع:سپهرنیوز 


نوشته شده توسط عاشق استاد در یکشنبه 86/10/30 و ساعت 5:6 عصر | نظرات دیگران()
لیست کل یادداشت های این وبلاگ
خاطراتی‌ از آیت‌الله مشکینی درباره ‌صدر
[عناوین آرشیوشده]

بالا

طراح قالب: رضا امین زاده** پارسی بلاگ پیشرفته ترین سیستم مدیریت وبلاگ

بالا